Jak zaoszczędzić na reklamie?
Prowadząc firmę lub chcąc sprzedać jakiś produkt na pewno myślimy o reklamie. Form reklam jest bardzo wiele i tylko od nas zależy na co się zdecydujemy. Możemy zamówić specjalną kampanię reklamową przez Internet, a możemy udać się do grafika celem wydrukowania ciekawej reklamy. Możliwości mamy zatem mnóstwo, bardzo wiele. Kiedy już sobie podsumujemy niektóre rachunki, to dojdziemy do wniosku, że reklama okazuje się naprawdę droga. I tak jest też w rzeczywistości. Istnieje jednak wiele możliwości aby zaoszczędzić na marketingu i dzisiaj dowiecie się jak tego dokonać. Wszystkich zainteresowanych zachęcamy do dalszego czytania tego artykułu.
Popularne formy reklamy
Najpopularniejszą formą reklamy jest banner na stronie internetowej. Niestety, ale dzisiaj Internet jest na tyle rozwiniętym miejscem, że trudno tak naprawdę zyskać rozgłos za kilka złotych. Dekadę temu stron było tak niewiele, że jednak kampania reklamowa w zupełności wystarczała, aby zyskać i rozgłos, i przede wszystkim pieniądze. Dzisiaj się tak niestety nie da, a nawet gdyby się dało, to jednodniowa kampania promocyjna będzie kosztować nie kilka, ale przynajmniej kilkaset złotych.
Drugą bardzo popularną formą reklamy będzie z pewnością gazeta. Dzisiaj gazety czyta się o wiele chętniej, niż pięć lat temu. Może to nieco dziwić, bo w dobie rozwoju Internetu pewnie większość ludzi dawno porzuciła gazeta, ale mimo wszystko statystyki są imponujące. Reklama w gazecie nie kosztuje zbyt wiele, a jeśli prowadzimy firmę lokalną, to takie rozwiązanie będzie najlepsze. Jedynym minusem jest czas trwania reklamy, bo zazwyczaj wynosi on zaledwie jeden tydzień (w przypadku tygodnika).
Trzecią popularną formą reklamy na pewno będzie telewizja, ale tutaj koszty są zbyt duże, by przeciętny Jan Kowalski mógł się zdecydować na zakup czasu antenowego. Jedna minuta emisji reklamy kosztuje w telewizji od 50 tysięcy, do nawet 300 000 złotych. To ogromne pieniądze które mogą wyłożyć jedynie te firmy, które sprzedają coś na skalę międzynarodową.
Wydatek > Zysk
Jak już wspomnieliśmy – form reklamy jest bardzo wiele. Niestety, ale często zdarza się tak, że wydając raz pieniądze na reklamę zazwyczaj nie zwracają się nam one zbyt szybko. To powoduje, że małe firmy nie są zainteresowane wydatkami rzędu 1000 złotych miesięcznie. Jeśli wydatek jest większy niż zysk, lub jeśli zwraca się dłużej niż 20 dni, to taka sytuacja nie wnosi nic dobrego. Trzeba szukać czegoś tańszego, ale skutecznego. Czego szukać? Balony reklamowe.
Nowatorską formą reklamy gdzie wydatek zawsze jest niższy od zysku będą balony. W Stanach Zjednoczonych bardzo wiele firm korzysta z tej formy reklamy i nie żałują wydanych na nią pieniędzy. Ze statystyk wynika, że ponad 70% firm jest bardzo zadowolonych z reklam na balonach. Co sądzi pozostałe 30%? Są bardzo zadowoleni z takiej formy reklamy, ale nadal szukają czegoś jeszcze tańszego i jeszcze bardziej efektownego. Trudno określić czy balon to ostatni, najbardziej spektakularny przekaz reklamy, ale na pewno wykorzystywanie przestrzeni powietrznej jest w tym przypadku wzorowe.
Balony mają to do siebie, że za każdym razem przyciągają uwagę. Zarówno taki duży balon, jak również mniejsze balony z helem. Przechadzając się po mieście i widząc latający, ogromny balon na pewno chcemy się zatrzymać i dostrzec wydrukowany na materiale napis. Taka forma reklamy może zostać zauważona nawet przez milion mieszkańców w dużym mieście.
Oszczędność
Reklama na balonie to niewątpliwie spory wydatek, ale zwraca się w postaci nowych klientów lub dochodów. Amatorzy takiego marketingu twierdza, że nie da się na balonie stracić. To zgodne z prawdą, ponieważ przykładowo w Chicago jeden dzień akcji balonowej może kosztować 500 dolarów, co z reguły zapewnia klientowi blisko 2000 – 4000 dolarów zysku z takiej reklamy. Oczywiście nie zawsze te statystyki są zbliżone do stanu rzeczywistego, ale przeważnie nikt nie traci na tym interesie.
Ile oszczędzamy na balonach? Gdy taki marketing postawimy obok innych, to liczby okażą się dla nas bardzo wielkie i znaczące. Balon gwarantuje zainteresowanie, więc licząc, że miasto zamieszkuje jeden milion mieszkańców, na pewno 25% z nich zauważy coś na niebie. To nam daje 250 000 potencjalnych klientów. Jak to wygląda cenowo? Około tysiąca dolarów. Ile kosztuje 250 000 odsłon strony Internetowej w sieci? Prawie 10 000 dolarów. Co się zatem bardziej opłaca? Zdecydowanie balony reklamowe.
Dobra reklama nie musi być przesadnie droga. Ważne, aby była w miarę skuteczna. Znanych jest wiele chwytów marketingowych, ale kiedy przychodzi moment podsumowania zysków, to zazwyczaj pozostajemy przy znanych nam sposobach reklamy. Jesteśmy przekonani, że w Polsce moda na balony zapanuje i to już w niedługim czasie. Czy znajdą się chętni do zareklamowania swojej firmy na materiale? Na pewno tak.
Są kolorowe balony, nasza firma ma balony reklamowe.
Ty masz logo swojej firmy, my je nadrukujemy na balony.
Balony reklamowe cieszą, gdy widzisz na nich ulubiony nadruk.
Czerwone, żółte, zielone i nadruki na balonie.
Pędzi balon jak szalony w cztery świata strony i tak bardzo rozpędzony trafi prosto do mej żony.
Balony reklamowe są natychmiast gotowe i Ty jeśli tylko chcesz możesz je mieć.
To nie banialuki to nadruki na balonach, będzie zabawa szalona, gdy dowie się o tym on i ona.
W każdej dłoni balony z nadrukiem reklamowym.
Balony są świetną reklamą firmy.
Balony na każdą kieszeń.
U nas nadruki na balonach są najtańsze.
Nasze nadruki na balonach są wykonane z wykorzystaniem nowoczesnych technologii.
Nasze maszyny wykonują trwałe nadruki na balonach.
W naszej ofercie znajdziesz balony reklamowe.
Jednym z wielu naszych produktów są balony reklamowe.
Balony reklamowe są idealne na każde targi.
Dobrym nośnikiem reklamy jest czekoladka i balon.
Sztandarowym produktem oferowanym przez naszą firmę jest balon.
Balon reklamowy to aktualnie bardzo efektywna forma promocji.
W każdej dłoni balony z nadrukiem reklamowym.
Balony są świetną reklamą firmy.
Balony na każdą kieszeń.
U nas nadruki na balonach są najtańsze.
Nasze nadruki na balonach są wykonane z wykorzystaniem nowoczesnych technologii.
Nasze maszyny wykonują trwałe nadruki na balonach.
W naszej ofercie znajdziesz balony reklamowe.
Jednym z wielu naszych produktów są balony reklamowe.
Balony reklamowe są idealne na każde targi.
Dobrym nośnikiem reklamy jest czekoladka i balon.
Sztandarowym produktem oferowanym przez naszą firmę jest balon.
Balon reklamowy to aktualnie bardzo efektywna forma promocji.