Jeśli wahasz się, czy balony reklamowe mogą się przydać w twojej firmie, koniecznie musisz się zapoznać z odkryciami współczesnych naukowców, którzy bardzo starannie przeanalizowali balony z nadrukiem i dokładnie określili ich wpływ na samopoczucie człowieka. Już od wielu lat podejrzewano, że kolorowe balony reklamowe pozytywnie wpływają na ludzi. Ich okrągły kształt i żywe, soczyste kolory optymistycznie nastrajały do życia. Niestety, nie zostało to do tej pory potwierdzone w sposób naukowy. Obecnie wiadomo, że kolorowe i ciekawie wyglądające balony z nadrukiem, mają olbrzymie znaczenie dla ludzi, którzy mają z nimi styczność.
Stwierdzono, że u osób, które każdego dnia miały kontakt z balonami, odnotowano znacznie mniejsze prawdopodobieństwo występowania poważnych stanów depresyjnych. Przypisuje się to temu, że balony reklamowe występują często w kolorach uznawanych za kolory radości. Pomarańcz jest ich przedstawicielem. Obcowanie z tym kolorem po kilka godzin dziennie sprawia, że ludzie znacznie pozytywniej patrzą na świat. Balony z nadrukiem często także posiadają dosyć humorystyczne zdobienie, które również swoim wyglądem może działać kojąco na ludzką psychikę. Szczególnie korzystnie prezentują się pod tym względem balony reklamowe dla biur podróży, na których umieszczono wakacyjne nadruki, przedstawiające słońce, morze i piasek. Nie mniejszą siłę posiadają również balony reklamowe, które nadzwyczaj często można spotkać w szkołach i przedszkolach. Pomimo że są to balony jednokolorowe, to jednak ich duże zróżnicowanie pod względem barw sprawia, że dzieci z takich placówek czują się znacznie lepiej w swoim gronie. W takich przedszkolach rzadziej dochodzi do konfliktów pomiędzy dziećmi, chętniej wymieniają się swoimi zabawkami i aktywnie biorą udział w zabawach na świeżym powietrzu. Biorąc to wszystko pod uwagę, nie trudno się dziwić temu, że wiele osób postanowiło sprawdzić zalety oferowane przez balony z nadrukiem i wzięło je do swoich domów. Przebywając w ich otoczeniu, liczą również na poprawę stanu zdrowia i samopoczucia.